2010-07-14

beratnya tanggungjawab....

Assalamualaikum semua....kabare????lame xdengar citer korang..hehehehe...sy pun mmg bz sejak skolah penggal kedua bermula...byk keje nk kene buat.hmmm....
bukak aje skolah...tanggungjawab pun bertambah...dugaan hari pertama skolah...dapat jadual baru yg menyatakan eden nih kene ngajo pagi dan petang!!!!!!waaaaaaaaaarrrggghhh...tensennye idup...org laen sedap2 dapat ngajo pagi aje...or petang aje...yg eden nih...kene ngajo dua alam...da macam katak..huhuhuhu...tapi nasib baik dua hari jek seminggu..tapi dua hari pun........poning kpalo den ni hah...
tau tak subject ape?????Pendidikan agama islam!!!!aiyooooookkkkk...takooooooottttttt!!!!
tapi sbb da biase ngajo agama kelas form1...jadi xde la masalah sangat..lagipun ajar form4 je...huhuhu...
tapi kene tahu...bukan senang nak mengajar agama...terlalu berat tanggungjawab tu...mendidik umat islam yg tau2 sajalah orang di sini...bukan nak mengutuk...sy tahu ada antara kita di sini yg berasal dari negeri dan daerah ini...awal2 sy mintak maaf kalo ada yg terasa...ini sekadar renungan buat semua...tapi sy mmg akui...pendidikan agama di sini amat kurang...
jadi memang menjadi tanggungjawab yang berat utk guru agama di sini nak mendidik bdk2 kat sini...
kalau mengajar lebih kurang...nnt kita yg berdosa...perkara agama bukan bleh wat lebih kurang...tapi bila nk mengajar..bdk2 tu xmo dengar...mmg cabaran yg maha hebat!!
pernah smpai satu tahap sy rasa cam nk mengalah!!tapi bila difikirkan tanggungjawab sebagai org islam...kuatkan juga semangat tuh...semoga ALLAH sentiasa mengurniakan kekuatan buat guru yg lemah ini..AMIN...
jadi sy harapkan doa kalian semua supaya kita sama2 dapat mendidik umat islam yg masih terumbang ambing mencari sinar agama ini......kesian sy tgk mereka....
apa2 pun...hidup mesti diteruskan....teruskan berusaha...kuatkan semangat!!chaiiiyooookkkk!!!

2 comments:

  1. Tak syok hidup tanpa cabaran. Semoga berjaya mendidik adik2 kat sekoah tu.

    ReplyDelete