2014-09-22

Impian saya dan awak


http://2.bp.blogspot.com/-q301qy7zteM/US1Ir07o_6I/AAAAAAAAAvk/UpfTeDBTMck/s1600/salampurple.png
 salam sejahtera semua!! korang tengah buat ape je tu???huhuhuhu...kite tgh bosan giler nih...sem baru da masuk..esemen da ada..tapi kepala ni tingtong blur semacam..adoiiiiii...sape2 ade jual ubat rajin tak??ahakkssss....disebabkan kite malas nk ngadap esemen...so izinkan kite mengarut membebel kat sini...layankan ajerrrr...

korang ade impian tak??opkos la ade kan? ape punye soalan la ko ni lynn..tapi apa yang korang buat dengan impian tu??
1. usaha sampai capai impian
2. usaha..tapi kalo tak capai target pun takpe
3.usaha tapi kalo gagal..biar macam tu aje
4. tak buat apa2

Ermmm....macam orang lain...kite pun ade banyaaaaaaaaaaaakkkkkk impian...ada yg dah terlaksana..ada yang sedang dilaksanakan dan ada yang belum terlaksana...biasala manusia...memang selalu tak puas dengan hidup...ada aje yang nak dibuat..tengok orang lain buat tu..kite pun nk buat jugak..huhuhuhu...apa pun impian anda...kite doakan korang akan capai dengan jayanya...doakan kite juge dapat capai impian yang masih belum terlaksana tu okehhhh!!!

korang jangan takut kalau gagal...itu perkara biasa. gagal sekali tak bermakna gagal untuk selama-lamanya kan??teruskan usaha dan bila dah berjaya korang akan rasa betapa manisnya kejayaan itu..lebih-lebih lagi bila korang usaha dengan sehabis daya..lagi rasa macam nak nanges sedu sedan bila korang pernah kecewa atau gagal sebelum ni...betoooollll..cayelah...

kalo korang rasa korang tak pandai bab akademik...jangan rasa rendah diri..cuba korang tengok kat luar tu..berapa banyak orang berjaya walaupun hakikatnya SPM pun tak lepas..tadehal punya zaman sekarang ni...macam-macam korang boleh buat..tapi korang janganlah pulak guna jampi mak esah semata-mata nak berjaya eks..hehe..no no no...kita ada TUHAN..minta dengannya..inshaaAllah..sebab semuanya adalah milikNYA...jangan pernah jemu untuk meminta..

Alhamdulillah...setakat ni kita memang bersyukur dengan perjalanan hidup yang diaturkan Allah untuk kita...cita-cita nak jadi pendidik dah tercapai...impian nak jadi penulis novel pun Tuhan dah kabulkan...dari dulu memang berhajat nak sambung belajar hingga peringkat tertinggi..Alhamdulillah...Allah itu sebaik-baik perancang...kite dah sem terakhir pengajian sarjana...tak sabar nak habis..hehehe..doakan kite kawan2...dan sekarang sedang berjinak-jinak dengan dunia jahitan..Alhamdulillah...dari dulu nak belajar jahit tapi asyik tertangguh aje..baru sekarang berpeluang...syukur sangat2...

Nampak macam senang aje semuanya kan??tapi hanya Tuhan yang tahu kesukarannya...semuanya perlukan pengorbanan dan air mata...apa yang penting...USAHA DOA dan TAWAKKAL. Oklah...dah panjang kite mmbebel nih...sila jangan muntah pink ya kawan2!!hikhikhik

Doakan kite berjaya mencapai impian2 lain...kite pun akan sentiasa doakan kawan2!!chaiyok semua!!

My babiesss...tak sangka dah 4buah..memula dulu ingatkan bertahan smpai 1 aje...hikhik..Alhamdulillah... imma happy girl!!
ihikkss..malu nk tunjuk..1 of d abaya yg kite buat..walaupun jahitannya compang camping (betul ke penggunaan bahasa ni?) tapi kite ttp bangga memakainya kerana hasil penat lelah sendiri..Alhamdulillah...tak ada apa yg mustahil jika kita usaha dan bersungguh... :)

1 comment:

  1. suka novel akak . takde tips yang nak dikongsikan ke kak ? hehe . sy pun teringin nak jadik novelis .

    ReplyDelete